Haber Arşivi

BOZÜYÜK TİCARET VE SANAYİ ODASI “22 TEMMUZ 2007 GENEL SEÇİMLERİ ÖNCESİ MİLLETVEKİLİ ADAYLARI İLE İSTİŞARE TOPLANTISI”

  • 02.07.2007
  • bozuyuktso

BOZÜYÜK TİCARET VE SANAYİ ODASI 02.07.2007 PAZARTESİ GÜNÜ SAAT: 21:00 DA GRAND ÇALI OTEL TOPLANTI SALONUNDA; GENEL KAMUOYU ANKETLERİNDE ÖNE ÇIKAN VE MİLLET MECLİSİNDE TEMSİL EDİLME İHTİMALİ GÖRÜLEN PARTİLERİN BİRİNCİ SIRA MİLLETVEKİLİ ADAYLARI VE BU PARTİLERİN BİRER TEMSİLCİSİ İLE BOZÜYÜK TİCARET VE SANAYİ ODASININ 30. OLAĞAN MECLİS TOPLANTISI VE 22 TEMMUZ 2007 GENEL SEÇİMLERİ ÖNCESİ GENEL DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ODA MECLİSİ ÜYELERİNİN TAMAMININ KATILIMLARI İLE YAPMIŞTIR.

 

GERÇEKLEŞTİRİLEN TOPLANTIYA

 

1- ADALET VE KALKINMA PARTİSİ       : DR. FAHRETTİN POYRAZ

2- CUMHURİYET HALK PATİSİ                : YAŞAR TÜZÜN

3- DEMOKRAT PARTİ                               : SERHAT ATALAY

4- GENÇ PARTİ                                          : HALİL CEYLAN

5- MİLLİYETÇİ HAREKET PARTİSİ          : ERDİL BALAN

.., DAVET EDİLMİŞ OLUP

 

ADALET VE KALKINMA PARTİSİ BİLECİK MİLLETVEKİLİ SAYIN; DR. FAHRETTİN POYRAZ, CUMHURİYET HALK PATİSİ BİLECİK MİLLETVEKİLİ SAYIN; YAŞAR TÜZÜN VE MİLLİYETÇİ HARAKET PARTİSİ MİLLETVEKİLİ ADAYI SAYIN; ERDİL BALAN BERABERLERİNDE BİRER KİŞİ PARTİ TEMSİLCİSİ OLMAK ÜZERE TOPLANTIYA İŞTİRAK ETMİŞLERDİR.

 

DEMOKRAT PARTİ MİLLETVEKİLİ ADAYI SAYIN; SERHAT ATALAY VE GENÇ PARTİ MİLLETVEKİLİ ADAYI SAYIN; HALİL CEYLAN MAZERETLERİ SEBEBİ İLE TOPLANTIYA KATILAMAMIŞLARDIR.

 

YAPILAN TOPLANTIDA; TÜRK ÖZEL SEKTÖRÜNÜN LİDER SİVİL TOPLUM KURULUŞU OLAN TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ VE BU BİRLİĞİN BİR MENSUBU OLAN BOZÜYÜK TİCARET VE SANAYİ ODASI TARAFINDAN..,

 

 AŞAĞIDAKİ ANA BAŞLIKLARDA BELİRTİLEN EKONOMİK VE SOSYAL HAYATIMIZI VE ÜLKE GÜNDEMİNİ YAKINDAN İLGİLENDİREN BÖLÜMLERİ HAKKINDA SAYIN VEKİL ADAYLARIMIZDAN GÖRÜŞLERİ  ALINMIŞTIR.

 

YİNE BU KONU BAŞLIKLARINDA CAMİAMIZI İLGİLENDİREN KONULARDA GÖRÜŞLERİMİZ KENDİLERİNE TOPLANTI SIRASINDA İLETİLMİŞ VE DAHA KAPSAMLI BİR ÇALIŞMA, BİR RAPOR HALİNDE TAKDİM EDİLMİŞTİR. 

 

ODAMIZIN BU TOPLANTIDAKİ ASIL AMAÇLARINDAN BİRİ DE VEKİL ADAYLARIMIZIN SEÇİLMELERİ DURUMUNDA ÜLKEMİZ GÜNDEMİ YANI SIRA TİCARET VE SANAYİ ODALARININ ÖNEMLİ GÜNDEM MADDELERİNİ OLUŞTURAN KONULAR HAKKINDA DA ÖN BİLGİ EDİNMELERİNİ SAĞLAMAK OLMUŞTUR.

 

 

ü      ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ VE CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMİ,

 

CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİM USULÜNÜN YENİDEN BELİRLENMESİ TARTIŞMALARI VE BU ÇERÇEVEDE GÜNÜMÜZ KOŞULLARINA, İHTİYAÇLARINA VE BEKLENTİLERİNE CEVAP VEREMEYEN 1982 ANAYASA’ SININ  YENİDEN YAZILMASI HAKKINDAKİ GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

 

ü      SİYASİ PARTİLER VE SEÇİM YASASI,

 

MEVCUT SİYASİ PARTİLER KANUNUNUN SİYASETİN  HALK İRADESİNİ  MECLİSTE NASIL TEMSİL ETTİĞİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

 

YİNE SEÇİM KANUNUNUN SEÇMEN VE SEÇİLEN ARASINDAKİ BAĞ VE BÜYÜK MİLLET MECLİSİNDEKİ  TEMSİL KABİLİYETİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞ VE ÖNERİLER 

 

 

ü      HUKUK VE VERGİ REFORMU ,

 

ü      EĞİTİM SİSTEMİMİZ, SANAYİYE ARA ELEMAN YETİŞTİRİLMESİ,

 

ü      İŞSİZLİK SORUNU,

 

ü      EKONOMİ POLİTİKALARI, YATIRIM TEŞVİK SİSTEMİNİN ŞEKLİ, ÖZELLEŞTİRME POLİTİKALARI, ÖZEL SEKTÖRE BAKIŞINIZ VE VERDİĞİNİZ ROL ,

 

 

ü      SOSYAL GÜVENLİK REFORMU,

 

ü      AVRUPA BİRLİĞİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLER,

 

ü      TERÖR İLE İLGİLİ GÖRÜŞ VE ÖNERİLER,

 

 

ü      TARIM POLİTİKALARI, ÇEVRE SORUNLARI VE KÜRESEL ISINMA…, 

 

KONULARINDA MİLLETVEKİLİ ADAYLARININ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ ALINMIŞTIR. DAHA SONRA BOZÜYÜK TİCARET VE SANAYİ ODASI YÖNETİM KURULU BAŞKANI SAYIN HABİB ESEL YUKARIDAKİ KONU BAŞLIKLARI İLE İLGİLİ OLARAK AŞAĞIDAKİ DEĞERLENDİRME KONUŞMASINI YAPMIŞLARDIR.

 

“SAYIN KATILIMCILAR TOPLANTIMIZA KONU OLAN SORUNLAR HAKKINDA DEĞERLİ GÖRÜŞLERİNİZİ ALDIK.

 

ŞİMDİ DE BU KONU BAŞLIKLARI HAKKINDA, ODAMIZIN GÖRÜŞLERİNİ SİZLERLE ÖZET OLARAK PAYLAŞMAK İSTİYORUM .

ü      ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ VE CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMİ,

 

GÜNÜMÜZ KOŞULLARINA, İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNE CEVAP VERMEYEN 1892 ANAYASASI’NIN YENİDEN YAZILMASI ÖNCELİKLERİN BAŞINDA GELMELİDİR.

SON YEDİ YIL İÇİNDE ANAYASANIN 53 MADDESİ DEĞİŞİKLİĞE UĞRAMIŞTIR. BU TAMAMI 177 MADDE OLAN ANAYASA’NIN YAKLAŞIK ÜÇTE BİRİNİN DEĞİŞİKLİĞE UĞRADIĞI VE İŞLEVSELLİĞİNİ YİTİRDİĞİ ANLAMINA GELMEKTEDİR.

YENİ BİR ANAYASA, TIKANMIŞ VE YIPRANMIŞ BİR SİYASAL SİSTEMİN DÖNÜŞÜMÜNE VE YENİDEN YARATILMASINA OLANAK SAĞLAYACAKTIR.

 

YİNE CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİM USULÜNÜN YENİDEN BELİRLENMESİ TARTIŞMALARI, ANAYASAL SİSTEM İÇİNDE FREN VE DENGE MEKANİZMASININ YENİDEN KURULMASI İLE BERABER ELE ALINMALIDIR.

ANAYASA MAHKEMESİNİN CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMİNDE 367 MİLLETVEKİLİNİN OYLAMAYA KATILMASI GEREKTİĞİ YÖNÜNDEKİ KARARI,

 

CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMİ KONUSUNU YENİ PARLAMENTONUN ÇÖZMESİ GEREKEN EN ACİL SİYASİ SORUN HALİNE GETİRMİŞTİR.

CUMHURBAŞKANININ HALK TARAFINDAN SEÇİLMESİ, BU DURUMDA EN KOLAY ÇIKIŞ KAPISI OLARAK GÖRÜLMEKTEDİR.

 

ANCAK, CUMHURBAŞKANININ MEVCUT YETKİLERİNİN HALK OYUNDAN ALDIĞI DESTEKLE BİRLEŞMESİNİN, MEVCUT PARLAMENTER SİSTEMİMİZİN DOKUSU İLE UYUŞMAYAN SONUÇLAR ORTAYA ÇIKARABİLECEĞİ UNUTULMAMALIDIR.

 

BU NEDENLE YAPILMASI GEREKEN, ACELE VE GEÇİCİ BİR ÇÖZÜM YERİNE ,CUMHURBAŞKANI SEÇİM USULÜNÜN YENİDEN BELİRLENMESİNE PARALEL OLARAK, CUMHURBAŞKANININ FREN VE DENGE MEKANİZMASI İÇİNDEKİ ROLÜNÜN YENİDEN TANIMLANMASIDIR.

 

 

ü      SİYASİ PARTİLER VE SEÇİM YASASI,

 

SİYASİ PARTİLER KANUNU, SİYASETİN HALK İRADESİNİ TEMSİL ETMESİNİ VE UZLAŞI ZEMİNİ OLUŞTURMASINI SAĞLAYACAK ŞEKİLDE DEĞİŞTİRİLMELİDİR.

 

   SİYASİ KADROLARIN, TÜRKİYENİN SORUNLARINA ÇÖZÜM GETİREBİLECEĞİ YÖNÜNDEKİ TOPLUMSAL GÜVENİN SARSILMASININ TEMEL NEDENİ, TOPLUM İLE SİYASİ KADROLARIN BİRBİRLERİNDEN AYRIŞMASIDIR.

 

SİYASİ PARTİLERDE “LİDER SULTASI”NI KIRACAK, PARTİ İÇİ DEMOKRASİYİ GELİŞTİRECEK, PARTİ TABANININ TALEPLERİNİN PARTİ YÖNETİMİNDE SES BULMASINI SAĞLAYACAK BİR SİSTEM OLUŞTURULMALIDIR.

 

BU ÇERÇEVEDE, SİYASİ KARAR ALICILARIN ÖNCELİKLERİ İLE, SEÇMENLERİN ÖNCELİKLERİNİN UYUMLU HALE GELMESİNİN ÖNÜNÜN AÇILMASI, REFORMUN TEMEL HEDEFLERİ ARASINDA OLMALIDIR.  

 

SEÇİM KANUNU SEÇMEN İLE SEÇİLENLERİN BAĞINI KUVVETLENDİRECEK VE TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİNİN TEMSİL KABİLİYETİNİ GELİŞTİRECEK ŞEKİLDE YENİLENMELİDİR.

  

MEVCUT SİSTEM BÜYÜK BİR SEÇMEN KİTLESİNİN SİYASİ İRADESİNİN TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİNDE TEMSİLİNE ENGEL OLMAKTADIR.

 

BU SİSTEM İÇİNDE, SEÇMEN VEKİLİNİ TANIMAMAKTA, FAALİYETLERİNİ TAKİP EDEMEMEKTE, DENETLEYİP HESAP SORAMAMAKTADIR.

 

SİYASİ PARTİLER YASASINDA YAPILACAK DEĞİŞİKLİKLERİN SİYASİ SİTEME KATILIMI ARTIRARAK, KENDİLİĞNDEN BİR FREN VE DENGE UNSURU OLUŞTURACAĞI UNUTULMAMALIDIR.

 

ü        HUKUK VE VERGİ REFORMU ,

 

YARGI SİSTEMİMİZİN İŞLEYİŞİNDEKİ AKSAMALAR, ÖZEL SEKTÖRÜMÜZÜN DE EN ÖNEMLİ SIKINTILARINDAN BİRİDİR.

 

DAVALAR BİTİRİLEMEMEKTE, MAHKEMELER, UYUŞMAZLIKLARI VAKTİNDE ÇÖZEMEMEKTE, EKONOMİK KONULARDAKİ MEVZUAT VE YARGI KARARLARI, ÇAĞIN GEREKLERİNİ İZLEYEMEMEKTEDİR.

 

ETKİN VE HIZLI ÇALIŞAN BİR HUKUK SİSTEMİ, HEM HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİN, HEM DE İKTİSADİ GELİŞMENİN TEMİNATIDIR.

 

YARGI SÜRECİNİN HIZLANDIRILMASI VE YARGININ, ÇAĞIN GEREKLERİNE AYAK UYDURMASI İÇİN, İHTİSASLAŞMA DÂHİL, GEREKLİ REFORMLARIN YAPILMASINI BEKLİYORUZ..

 

ARTIK YARGI TARAFSIZLAŞMALIDIR.

 

 

 

ü      EĞİTİM SİSTEMİMİZ, SANAYİYE ARA ELEMAN YETİŞTİRİLMESİ,

 

TÜRKİYENİN GENÇ NÜFUSU ARTIK DAHA EĞİTİMLİ HALE GELMEKTEDİR. EĞİTİME YÖNELİMİN ARTMASI İLE BİRLİKTE ÇALIŞMA YAŞAMINA ORTALAMA GİRİŞ YAŞI DA YÜKSELMİŞTİR.

 

BU EĞiTİMLİ GENÇLER ARASINDA İŞSİZLİK İSE YÜKSEK BOYUTLARA ULAŞMIŞTIR. ORTAÖĞRENİM, YÜKSEKOKUL VEYA FAKÜLTE MEZUNU OLAN 15-34 YAŞ ARASINDAKİ KESİMİN, TOPLAM İŞSİZLER İÇİNDEKİ PAYI % 10 ‘UN ÜZERİNDEDİR.

 

TÜRKİYE DE ÖZEL SEKTÖRÜN YAKINDIĞI SORUNLARIN BAŞINDA;

 

 ÜNİVERSİTE MESLEK YÜKSEK OKULU VE MESLEK LİSELERİNDEN MEZUN OLAN GENÇLERİN, SAHİP OLDUĞU BECERİLERİN ŞİRKETLERİN İHTİYAÇLARINI KARŞILAMAMASI GELMEKTEDİR.

 

GENÇLERİMİZİN,  ÜNİVERSİTELERDE VE MESLEK YÜKSEK OKULLARINDA PRATİK EĞİTİM VE STAJLA EKSİKLİKLERİ GİDERİLMELİDİR. 

 

İNGİLİZCE BAŞTA OLMAK ÜZERE DİL BECERİLERİ GELİŞTİRİLMELİDİR.

 

YİNE İŞ HAYATINDA KULLANIMA YÖNELİK BİLGİSAYAR BECERİLERİ GELİŞTİRİLMELİDİR.

 

MESLEK LİSELERİNDE VERİLEN EĞİTİM ÖZEL SEKTÖRÜN TALEPLERİNİ KARŞILAR HALE GETİRİLMELİDİR.

 

MESLEK LİSESİ TARTIŞMALARINI, SİYASİ KAYGILAR OLMADAN YAPMAK GEREKMEKTEDİR.

 

MESLEK YÜKSEK OKULLARINA YAPILAN YATIRIM ARTTIRILMALI, BU OKULLARIN, HEM PROGRAMLARI İHTİYACA CEVAP VEREBİLİR HALE GETİRİLMELİ , HEM DE DİĞER FAKÜLTELER YANINDA İKİNCİ SINIF İMAJLARI DÜZELTİLMELİDİR.

 

ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNDE MESLEK LİSESİ VE MESLEK YÜKSEK OKULLARININ AÇILMASI TEŞVİK EDİLMELİDİR.

 

 

ü      İŞSİZLİK SORUNU,

 

TÜRKİYENİN SON YILLARDA SERGİLEDİĞİ EKONOMİK BÜYÜME HATIRI SAYILIR MİKTARDA İSTİHDAM YARATMIŞTIR.

 

BUNA RAĞMEN İŞSİZLİĞİN AZALMAMASININ NEDENİ TARIMSAL İSTİHDAMDAKİ AZALMA VE NÜFUS YAPIMIZIN DİNAMİKLERİNDEN KAYNAKLANMAKTADIR.

 

TÜRKİYENİN HEM NÜFUS YAPISININ DEĞİŞMESİ, HEM DE EKONOMİK YAPISININ MODERNLEŞMEKTE OLMASI, TÜRKİYE DEKİ İŞSİZLİĞİN YAPISININ DA DEĞİŞMESİNE SEBEP OLMUŞTUR.

 

ÜLKEMİZDEKİ İŞSİZLİK ORANLARI, ASLINDA İSTİHDAM SORUNUNUN CİDDİYETİNİ VE DERİNLİĞİNİ YETERİNCE YANSITMAMAKTADIR.

 

 İŞGÜCÜNE KATILMAYANLAR DA DİKKATE ALINDIĞINDA ORTAYA RAHATSIZ EDİCİ BİR SOSYAL TEHDİT UNSURU ÇIKMAKTADIR.

 

BU TABLO İSTİHDAM SORUNLARIYLA MÜCADELE KONUSUNDA DERHAL YENİ YAKLAŞIMLAR UYGULANMASINI ZORUNLU KILMAKTADIR.

 

BU DURUM İKİ FARKLI DÜZLEMDE ELE ALINMALIDIR

 

1- MEVCUT İŞGÜCÜ POLİTİKALARI MEVCUT YASA VE YÖNETMELİKLERİN DAHA FAZLA İŞ VE İŞGÜCÜ DOSTU YAPILMASINA, İŞGÜCÜ MALİETLERİNİ DÜŞÜRMEYE YÖNELİK REFORMLARI İÇERMELİDİR. 

 

2- DİĞER BİR DÜZLEMDE İSE İŞGÜCÜ PİYASALARINDA BECERİ YETERSİZLİĞİNİ VE UYUMSUZLUĞUNU GİDERMEYE YÖNELİK PROGRAMLAR UYGULANMALIDIR.

 

 

TÜRKİYEDEKİ İŞGÜCÜ PİYASASININ BİR DİĞER TEMEL SORUNU KAYITDIŞILIKTIR.

 

BU KAPSAMDA AŞAĞIDAKİ POLİTİKALARIN TAKİP EDİLMESİ YERİNDE OLACAKTIR.

 

1- İLK İŞE GİRENLERİN İŞGÜCÜ MALİYETLERİNİ OLUŞTURAN BAZI KALEMLERİN, BELİRLİ BİR SÜRE İÇİN İŞSİZLİK SİGORTASI FONUNDAN KARŞILANMASI FAYDALI OLACAKTIR.

 

2- MEVCUT DÜZENLEMELER DEĞİŞTİRİLEREK BELİRLİ SÜRELİ (PART-TIME)  İŞ SÖZLEŞMELERİNE OLANAK SAĞLANMALIDIR.

 

3- YÜKSEK KIDEM TAZMİNATI DÜŞÜRÜLEREK, İŞSİZLİK ORANININ EN YÜKSEK OLDUĞU GENÇ NÜFUSUN DAHA KOLAY İŞ BULMASI SAĞLANMALIDIR. 

 

 

 

ü        EKONOMİ POLİTİKALARI, YATIRIM TEŞVİK SİSTEMİNİN ŞEKLİ, ÖZELLEŞTİRME POLİTİKALARI, ÖZEL SEKTÖRÜN ROLÜ

 

SEÇİM SONRASINDA İZLENECEK EKONOMİ POLİTİKALARI, MAKRO İSTİKRAR TESİS EDİLDİKTEN SONRA ,TEMPOLU EKONOMİK BÜYÜMENİN SÜRDÜRÜLEBİLİR OLMASINI SAĞLAMALIDIR.

MAYIS AYINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ GENEL KURULU’N DA DA GÜNDEME GETİRİLDİĞİ GİBİ;

TÜRK İŞ CAMİASI OLARAK SİYASİ PARTİLERİMİZDEN, EKONOMİDE İSTİKRAR ORTAMINI GÜÇLENDİRECEK BİR TEDBİRLER PAKETİ HAZIRLAMALARINI VE TÜRKİYE’NİN GELECEĞİ İÇİN BİR UFUK ÇİZMELERİNİ İSTİYORUZ;

• EKONOMİSİNİ YÜZDE 7’NİN ÜZERİNDE BÜYÜTEN,

• BÜTÇESİ AÇIK VERMEYEN,

• ENFLASYONU VE FAİZ ORANLARI TEK HANELİ SEVİYELERİ GEÇMEYEN,

• İŞSİZLİK ORANI YÜZDE 5’İN ALTINA İNMİŞ,

• KİŞİ BAŞINA GELİRİ 10 BİN DOLARA YÜKSELMİŞ, BİR TÜRKİYE GÖRMEK İSTİYORUZ.

            SİYASİ PARTİLERİMİZ, BU HEDEFLERE, HANGİ KAYNAKLA VE NASIL ULAŞACAKLARINI ANLATMALI, UYGULANABİLİR PROJELER VE VİZYONU OLAN PROGRAMLAR ORTAYA KOYMALIDIR. BU HEDEFLERE ULAŞIRKEN, UNUTULMAMASI GEREKEN TEMEL ÖNCELİĞİMİZ, ZORLUKLA KAZANDIĞIMIZ EKONOMİK İSTİKRARIN KORUNMASIDIR.

            HIZLI BÜYÜMENİN, AYRILMAZ BİR PARÇASI HALİNE GELMİŞ OLAN, CARİ AÇIĞIN NEDEN OLDUĞU, KIRILGAN VE HASSAS YAPI, HER ZAMAN AKILDA TUTULMALIDIR. KAMU MALİYESİNDEKİ DİSİPLİNİ GEVŞETECEK VE ŞEFFAFLIĞI ZEDELEYECEK ADIMLARDAN UZAK DURULMALIDIR.

            KARŞILIĞI OLMADAN YAPILACAK HER TÜR HARCAMANIN, VERGİ YA DA ENFLASYON YOLUYLA, HALKIN CEBİNDEN ÇIKTIĞINI VEYA BORÇLANMAYA NEDEN OLUP, DIŞARIYA BAĞIMLILIĞIMIZI ARTIRDIĞINI UNUTMAYIN. DAHA ÇOK PARA HARCAMANIN TEK BİR FORMÜLÜ VARDIR; KAMUOYUNA VE PİYASALARA, DAHA AZ HARCAMA YAPACAĞINIZI GÖSTERİN Kİ, BÖYLECE ARTACAK GÜVEN ORTAMI, FAİZLERİN DÜŞMESİNİ SAĞLASIN.

 

TÜRKİYEDE BÜYÜMENİN TAŞIYICISI ŞİRKETLER, YANİ ÖZEL SEKTÖR OLDUĞUNA GÖRE ;

İMALAT, TARIM VE HİZMET SEKTÖRLERİ KENDİ DİNAMİKLERİ İÇERİSİNDE DEĞERLENDİRİLEREK, TEŞVİK SİSTEMİ, BÖLGESEL VE ÖZELLİKLE DE SEKTÖREL BAZDA TEKRARDAN DÜZENLENMELİDİR.

 

ÜLKE VE TOPLUMSAL MENFAATLER GÖZ ARDI EDİLMEDEN,

 

EKONOMİK DEĞERLERİ VE ETKİNLİKLERİ İLE ORANTILI OLARAK TESPİT EDİLECEK ŞARTLAR İLE,

 

KURULUŞLARIN ÖZELLEŞTİRME ÇALIŞMALARI  HIZLA DEVAM ETMELİDİR.

 

 SOSYAL GÜVENLİK REFORMU,

UZUN SÜREDİR ÜLKE GÜNDEMİNİ MEŞGUL EDEN SOSYAL GÜVENLİK KURULUŞLARININ TEK ÇATI ALTINDA BİRLEŞTİRİLMESİ DERHAL SAĞLANMALI,

 

BU SİSTEM İÇERİSİNDE YAPILANMIŞ,  HAKSIZ YEŞİL KART KULLANIMI, HAYATTA OLMAYAN VATANDAŞLARIMIZA DAHİ YAPILAN MAAŞ ÖDEMELERİ GİBİ AKSAKLIKLARIN BİR AN ÖNCE GİDERİLEREK..,

 

GERÇEK İHTİYAÇ SAHİPLERİNİN TAMAMINI KAPSAYACAK YENİ VE KÖKLÜ BİR YAPILANMAYA GİDİLMELİDİR.

 

ü      AVRUPA BİRLİĞİ ..,

AVRUPA BİRLİĞİ İLE ÜYELİK SÜRECİNDE ATILAN BAŞARILI ADIMLAR EKONOMİK BÜYÜME SÜRECİMİZİ DESTEKLEMİŞTİR.

 

UZUN YILLARDIR GERÇEKLEŞTİRİLEMEYEN SİYASİ VE İDARİ REFORMLARIN YAPILMASI SONUCU, AVRUPA BİRLİĞİ İLE MÜZAKERELERE BAŞLAMA KARARI 3 EKİM 2005 TE ALINMIŞTIR.

 

BU SÜREÇ İÇİNDE, AB HEDEFİ BİR ÇIPA VAZİFESİ GÖREREK, HEM SİYASİ VE İDARİ REFORMLARIN SÜRDÜRÜLMESİNİ SAĞLAMIŞ, HEM DE YATIRIMCILARIN GÜVENİNİ SAĞLAYARAK YABANCI FON AKIŞININ ( ÖZELLİKLE DE DOĞRUDAN YABANCI SERMAYE YATIRIMLARININ) ARTARAK SÜRDÜRÜLMESİNİ TEMİN ETMİŞTİR.

 

SON DÖNEMDE, GEREK AB TARAFINDA, GEREKSE DE YUTİÇİNDE AB SÜRECİNİN GELECEĞİNE İLİŞKİN OLUŞAN BELİRSİZLİK AB ÇIPASININ GÜVENİLİRLİĞİNE İLİŞKİN SORU İŞARETLERİ YARATMAYA BAŞLAMIŞTIR.     

 

ü      TERÖR.., 

 

TERÖR KONUSU, KAYNAĞI İTİBARİYLE, HEM BİR DIŞ POLİTİKA, HEM DE BAŞLICA GÜVENLİK MESELEMİZDİR.

 

TERÖRE VE DESTEKÇİLERİNE KARŞI MÜCADELEDE, KAHRAMAN ORDUMUZ, EMNİYET GÜÇLERİMİZ, SİYASETÇİLERİMİZ VE SİVİL TOPLUM, BİRBİRİNE KENETLENMELİDİR.

 

TERÖRE KARŞI MÜCADELE, ÜLKEMİZİN MEŞRU HAKKIDIR.

 

YİNE BU ÇERÇEVEDE, TERÖRÜ BİR HAK ARAMA VASITASI GÖSTERMEYE ÇALIŞAN VE MAZUR GÖSTEREN BELLİ KESİMLERE KARŞI, HEM TOPLUMSAL, HEM DE KANUNİ TEPKİLER MUTLAKA GÖSTERİLMELİDİR.

ü      TARIM POLİTİKALARI, ÇEVRE SORUNLARI VE KÜRESEL ISINMA, 

ÜLKEMİZİN GELİŞMİŞLİK KOŞULLARINDAN BİRİ DE, TÜRK TARIMININ KALKINMIŞ OLMASIDIR.

 

TARIMSAL ÜRETİMİ, ÇİFTÇİMİZ VE ÜLKEMİZ İÇİN GELİR KAYNAĞINA DÖNÜŞTÜRECEK BİR TARIM REFORMUNUN YAPILMASINA İHTİYAÇ VARDIR.

 

TARIM ÇERÇEVE YASASI’NIN ÇIKARILMASI, ÖNEMLİ BİR ADIMDIR. ŞİMDİ BUNA PARALEL OLARAK, TARIMLA İLGİLİ KISA, ORTA VE UZUN VADELİ STRATEJİLER HAZIRLANMALIDIR.

 

TARIMDA BUGÜNE KADAR SÜRDÜRÜLEGELEN, GELENEKSEL KÜÇÜK İŞLETME YAPISI TERK EDİLEREK, GELİŞMİŞ ÜLKELERDEKİ GİBİ, İŞLETME BAZLI ÜRETİM MODELİ TEŞVİK EDİLMELİ, KALİTE VE VERİMLİLİK İÇİN PLANLI ÜRETİME GEÇİLMELİDİR.

 

***

HIZLI GELİŞMEYİ TAKİBEN, İÇİNDE YAŞADIĞIMIZ DÜNYA, ÇEVRE TAHRİBATINA GİDEREK DAHA FAZLA MARUZ KALMAKTADIR.

OYSA SÜREKLİ KİRLENEN BİR DÜNYADA, KORUNAN BİR ÇEVRE, KORUNAN BİR DOĞA, BİZİM İÇİN AYRI BİR İTİBAR KAYNAĞIDIR.

GELECEK NESİLLERE BIRAKABİLECEĞİMİZ EN DEĞERLİ MİRASIMIZ, TABİAT VARLIKLARIMIZDIR.

EVLADIMIZIN, TORUNLARIMIZIN, GELECEK NESİLLERİMİZİN, ALLAH’IN BİZE LÜTFU OLAN DOĞAL ZENGİNLİKLER İÇİNDE YAŞAMA HAKKINI KORUMAK,

KÜRESEL ISINMA GİBİ BÜYÜK FELAKET TEHDİTLERİ KARŞISINDA ACİL ÖNLEMLER ALMAK MİLLİ POLİTİKAMIZ OLMALIDIR.

ODAMIZIN GÖRÜŞLERİNİ İÇEREN BU AÇIKLAMALARIMI SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. 

YÖNETİM KURULU HABİB ESEL’İN GENEL DEĞERLENDİRMELERİNDEN SONRA ;

ODA MECLİSİ BAŞKANI OSMAN TEKELİ BAŞKANLIĞINDA İLİMİZ VE İLÇEMİZE AİT YEREL SORUNLARIN KARŞILIKLI SORU CEVAP ŞEKLİNDE MÜZAKERESİNE GEÇİLMİŞTİR.

BU MÜZAKERELER SIRASINDA DA AŞAĞIDA ANA BAŞLIKLARI İLE VERİLEN KONULAR ÜZERİNDE GÖRÜŞMELER YAPILMIŞTIR. 

 

ü      KANGREN OLAN ŞEHİR TRAFİĞİNDEN BİZLERİ BİR NEBZE KURTARACAK OLAN ÇEVRE YOLUNUN ZAMANINDA BİTİRİLMESİ VE ŞU AN SÜRÜDÜRÜLEN PROJENİN DURUMU , DEĞİŞİKLİKLER YAPILDIĞI KONUSUNDA NE DERSİNİZ..*

 

ü      İLÇEMİZDE TOKİ’NİN DURUMU. AYNI ANDA BAŞLADIK DA ÇOK YOĞUN TALEP OLMASINA RAĞMEN NEDEN BİLECİK’TEN ÇOK GERİLERDEYİZ..?

 

ü      SEÇİM KAMPANYASI SÜRESİNDE DOLAŞTIĞINIZ YERLERDE KARŞINIZDAKİ SEÇMENİN DURUMU SİZCE NE..? NE KADARIMIZ BİLİNÇLİ SEÇMEN..?

 

ü      BİLECİK’E ÜNİVERSİTE KURULMASI İÇİN HARCANAN ÇABALAR İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. AYNI KANUN MADDESİNE BİLECİK’İN EN BÜYÜK İLÇESİ OLAN BOZÜYÜK’ÜMÜZ İÇİN BİR (1) FAKÜLTE  AÇILMASI İÇİN NEDEN BİR MADDE KONULMADI..? BUNDAN SONRASI İÇİN NASIL BİR YOL İZLENMESİNİ ÖNERİRSİNİZ..?

 

ü      ORGANİZE SANAYİMİZİN GELECEĞİ VE YATIRIM İÇİN NE YAPILABİLİR..? TİCARET ODAMIZIN BORSAB YÖNETİMİNDE TEMSİL EDİLMESİ GEREKLİ MİDİR..? NE ŞARTLARDA OLMALIDIR..?

 

ü      İLÇEMİZ BİR ESKİ HASTANE BİNALARI ÇÖPLÜĞÜNE DÖNÜŞÜYOR..! YENİLERİNİN DE YETERLİLİĞİ TARTIŞILIR..! BU KONUDA NE DİYORSUNUZ..?

 

ü      İLÇEMİZDE VE DİĞER İLÇELERDE BU YILBAŞINDAN İTİBAREN ÇOĞALAN ZİNCİR MAĞAZALARI, PERAKENDE SATIŞ TİCARETİMİZİ NE ŞEKİLDE ETKİLER..? GETİRİSİ İLE GÖTÜRÜSÜ KARŞILAŞTIRILIRSA, BU MAĞAZALARIN KURALSIZ ŞEKİLDE ÇOĞALMALARINA  NE DERSİNİZ..?

 

ü      KARASU PROJESİ SİZCE BU HALİ İLE RANTABL (UYGULANABİLİR) Mİ..? SU VERMEYİZ DEMİYORUZ..! DEVLETİN NE KADAR PARASI HARCANARAK YAPILAN PROJE ÇALIŞMAZ İSE NE OLACAK..? VEYA SUYUN KAYNAĞI DEĞİŞİRSE NE OLACAK..? BU KONUDA İLMİ BİR ÇALIŞMA YAPILDIĞINA İNANIYORMUSUNUZ..?

 

ü      ÖZELLEŞTİRME ÇERÇEVESİNDE SÜMERBANK’A AİT BOZÜYÜK SERAMİK FABRİKASININ SATIŞINDAN SONRA ŞU ANDAKİ DURUMU İÇLER ACISI..! SATIP TERK ETMEK NE DERECE UYGUN..*

 

ü      TOPRAK FABRİKALARINDAKİ DURUM ..! HALİS TOPRAĞIN TİCARİ FAALİYETLERİNİN TMSF TARAFINDAN KESİLMESİ DURUMUNDA İLÇEMİZDE ÇALIŞAN 2500 E YAKIN İŞÇİMİZ VE FABRİKA TEDARİKÇİLERİ NE OLACAK..?  

İLİMİZ VE İLÇEMİZ GENEL SORUNLARININ DA KARŞILIKLI DEĞERLENDİRMESİNDEN SONRA TOPLANTI GECE SAAT: 02:30’DA SONA ERMİŞTİR.

 

 

                                                                                                               02.07.2007

                                                                                                               BOZÜYÜK

TİCARET VE SANAYİ ODASI

  • BOZÜYÜK TİCARET VE SANAYİ ODASI  “22 TEMMUZ 2007 GENEL SEÇİMLERİ ÖNCESİ MİLLETVEKİLİ ADAYLARI İLE İSTİŞARE TOPLANTISI”

Bozüyük Ticaret ve Sanayi Odası Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metnine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Devam etmeniz halinde, kabul etmiş olursunuz.

Tamam
Whatsapp ile İletişime Geç